توصیه های بهداشتی در ماه مبارک رمضان<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

روزه‌داران از مصرف آب زياد در هنگام صرف افطار خودداري كنند، چرا كه سبب اختلال در هضم مواد غذايي مي‌شود. كارشناسان و متخصصان تغذيه اعلام كردند: يكي از عادات غلط غذايي روزه‌داران اين است كه به دليل تشنگي زياد در هنگام شروع افطار آب سرد، نوشابه و ... استفاده مي‌كنند، لذا روزه‌داران بايد افطار خود را با كمي آب گرم يا چاي آغاز كنند. پس از آن مي‌توانند از خرما يا كشمش استفاده كنند، زيرا اين دو سبب كنترل اشتها مي‌شود و از بيش‌خواري به هنگام افطار ممانعت مي‌كند. علاوه بر آن مصرف خرما در ماه مبارك رمضان در تنظيم قندخون بسيار مفيد است، لذا توصيه مي‌شود كه در وعده افطار حتي‌المقدور 3 تا 5 عدد خرما مصرف كنيد و از مصرف بيش از حد خرما نيز مانند ساير شيريني‌ها پرهيز شود.

به طور كلي كارشناسان تغذيه به روزه‌داران توصيه مي‌كنند به جاي مصرف انواعشيريني‌ها مثل زولبيا و باميه كه فقط حاوي انرژي و فاقد مواد مغذي (ويتامين‌ها واملاح) هستند استفاده نشود. به جاي آن از مواد غذايي طبيعي شيرين مثل خرما، كشمش وانواع ميوه مي‌توان استفاده كرد.

به گزارش ايسنا، بعد از صرف سحري نيز بسياري از افراد از بيم تشنگي در طول روزبه مقدار فراوان آب مي‌نوشند كه كار درستي نيست.

كارشناسان تغذيه نيز بيان كردند كه روزه‌داران از مصرف تنقلات زياد در فاصلهافطار و سحر پرهيز كنند، چرا كه اين قبيل مواد ديرهضم هستند و سبب مي‌شوند كه بههنگام سحر به دليل پري معده ميل به غذا كاهش پيدا كند.

 

/ 2 نظر / 7 بازدید
CARLOS

درود، پس از چندين ماه بازگشتم... با دلی آکنده از اندوه... هر آنچه که ساليان درازی در دل داشتم بر زبان آورده ام... هر آينه... نوشتاری که پيش روی شماست بر گرفته از دست نوشته های رويداد نگارانی است که آموزگاران دستار بر سر ايرانی باور به درستی گفتارشان دارند... بياييد بخوانيد و داوری کنيد ... و هرکجا دروغی يافتيد بگوييد تا همگان بدانند...

چه فايده ، دانستنش

مطالب علمی آن هم با تمپليت کودکانه!!!! صفحه را وزين تر کنيد. مخاطبين خود را جدی بگيريد. لينکهای خود را بررسی کنيد !!!!! مثل هميشه موفق باشيد . با تشکر- يک نفر